English (United Kingdom) 
Русский (Россия) 
Український (Україна) 

Міжнародна наукова конференція MEGALING

  • Збільшення розміру шрифта
  • Звичайний розмір шрифта
  • Зменшити розмір шрифта
Головна сторінка > MEGALING`2012 - тези > КОНДРАТЕНКО НАТАЛІЯ ВАСИЛІВНА. РОЛЬ ГРАФІЧНОЇ СЕМІОТИКИ В АКТУАЛІЗАЦІЇ ЗМІСТУ ПОЛІТИЧНОЇ РЕКЛАМИ

КОНДРАТЕНКО НАТАЛІЯ ВАСИЛІВНА. РОЛЬ ГРАФІЧНОЇ СЕМІОТИКИ В АКТУАЛІЗАЦІЇ ЗМІСТУ ПОЛІТИЧНОЇ РЕКЛАМИ

Одеський національний університет імені І. І. Мечникова
Одеса, Україна

e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду

У статті описано особливості графічної семіотики друкованої політичної реклами та визначено основні типи репрезентації інформації за допомогою позамовних засобів. Графічна форма рекламного повідомлення виконує важливу роль в актуалізації змісту та впливає на реципієнтів не менше, ніж вербальний компонент. У друкованій і зовнішній політичній рекламі графічні маркери привертають виконують функції привернення уваги та зумовлюють вибір подальшої комунікативної поведінки адресатів.

Засоби графічної семіотики можна поділити на дві групи – текстові і позатекстові. Текстові пов’язані з варіативних поданням тексту: виділення кольором, використання різних типів кеглю, гарнітури або накреслення літер. Позатекстові засоби здебільшого є композиційними: абзацний відступ, блокове подання інформації, специфічне розташування тексту тощо.

Найпростішою формою графічним виділень у тексті політичної реклами є напівжирне накреслення окремих текстових компонентів, що несуть підвищене змістове навантаження. Проте перенасичення рекламного тексту виділення такого типу може вплинути на реципієнта по-іншому: виділення великих фрагментів знижує ефект актуалізації, напр.: Сьогодні стає зрозумілим, що найбільш резонансні події останніх десяти років є ланками одного ланцюга. У переважній більшості цих процесів простежується очевидний почерк іноземних служб, які були зацікавлені у деградації України та передачі влади своєму ставленику. Організатори цих подій ставили на меті розхитати систему державної влади в Україні і, зокрема, послабити позиції тодішнього Президента України .
Крім власне графічних прийомів актуалізації інформації, в тексті політичної реклами часто використовують і композиційні прийоми. Найпоширенішим способом є подання інформації семантичними блоками, у вигляді списку різноманітними графічними позначками – крапками, стрілочками, рисками тощо, напр.:
Людина понад усе.

Я за:

• відкриті партійні списки на виборах усіх рівнів;
• реально незалежне правосуддя;
• побудову в країні громадянського суспільства;
• відновлення системи якісної освіти в країні;
• покращення умов для материнства і дитинства

Такий спосіб репрезентації інформації характерний для друкованої політичної реклами: розчленування тексту орієнтоване на полегшення сприйняття інформації реципієнтом.

Отже, графічна семіотика в політичній рекламі є носієм семантичного навантаження разом з вербальним компонентом.
ВКЛАДЕННЯ:
FileОписFile size
Download this file (Kondratenko_stattya.pdf)Kondratenko_stattya.pdfPDF224 Kb
 


ПОШУК ПО САЙТУ

Наші партнери

http://www.ulif.org.ua - Український мовно-інформаційний фонд НАН України

http://nbuv.gov.ua - Національна бібліотека імені В.І. Вернадського

http://www.tnu.crimea.ua/ - Таврійський Національний Університет ім. В.І.Вернадського

КОНТАКТИ

Український мовно-інформаційний фонд НАН України (www.ulif.org.ua), тел.: (+38-044) 525-86-75

Заїка Наталія Михайлівна (e-mail: zayika.n@nas.gov.ua, тел.: (+38) 050-072-83-37)

Остапова Ірина Вадимівна (e-mail: irinaostapova@gmail.com, тел.: (+38) 095-886-37-82)

Єрошенко Олександр Русланович (e-mail: alexandr.yeroshenko@hotmail.com, тел.: (+38-044) 466-74-08